Hračky Djeco – RECENZE

Testovali jsme hmatové loto, zatloukačku, hru Cool School a Vyrob si sám od značky Djeco

djeco hracky recenze

Pokud často vybíráte značky pro své děti, určitě vám nemusím představovat značku Djeco. Jednou z hlavních předností této firmy je její spolupráce s předními francouzskými výtvarníky, což umožňuje klást velký důraz nejen na design a balení hraček, ale také na jejich funkčnost a kvalitu. Djeco se pyšní dlouhou tradicí a širokou škálou hraček, které podporují kreativitu, logické myšlení a motorické dovednosti dětí. My jsme pro vás otestovali 4 hračky z dílny Djeco, a to konkrétně: Hmatové loto – Zvířátka, Zatloukačka – Dopravní prostředky, Cool School – Malá tržnice a Vyrob si sám – Pirátská šavle. Zajímá vás, jak tyto hračky dopadly?

Testování a recenze

Zatloukačku důkladně otestoval 5letý chlapeček. Hmatové loto bylo podrobeno zátěžovým testům od 2leté holčičky a 5letého kluka. Malou tržnici a pirátskou šavli pak společně testovaly děti ve věku 7 a 8 let.

Shrnutí recenze

• Pestrá nabídka hraček pro širokou věkovou skupinu
  • Moderní designové balení
  • Některé hračky mají více způsobů využití
  • Kvalitní a pevné materiály
  • Hračky mohou s dětmi růst, od jednodušších po složitější pravidla hry
  • Hračky rozvíjejí motoriku, kreativitu a další
  • U některých hraček chybí český návod, který je potřeba stáhnout z eshopu
  • Vyšší pořizovací cena

Zjistit aktuální cenu

Pirátská šavle – Mozaika

Hledáte rukodělnou stavebnici, která vaše děti nějaký čas zabaví, procvičí si u ní motoriku, trpělivost i kreativitu, a ještě si pak s výrobky mohou hrát? Já takové tvoření hledám každou chvíli. Už jsme jich s dětmi vyzkoušeli spoustu. Některé nebyly tak vhodné, jak se prezentovaly a jiné nás naopak velmi příjemné překvapily. Když jsme dostali možnost otestovat tvoření od značky DjecoVyrob si sám – Pirátská šavle – Mozaika, byla jsem nadšená.

V ploché, poměrně velké krabici dorazila kompletní stavebnice k sestavení celkem jednoho meče, jedné dýky a jedné pirátské šavle. Zní to sice trochu morbidně, ale nemusíte se bát. Jedná se o stavebnici pro děti, proto je vše vyrobeno z pevného tvrdého kartonu, a tudíž jsou výrobky i tvoření samotné velmi bezpečné.

V krabici byly do papírových sáčků nachystány součástky celé stavebnice. V jednom byly jednotlivé díly meče, dýky a šavle. V dalších sáčcích pak nalepovací ozdoby – hvězdy, kolečka, čtverce a trojúhelníčky. V posledním balíčku byly stužky, které slouží k upevnění nákončí, tedy držadel jednotlivých „zbraní“. Samozřejmostí byl i přehledný návod, který nebylo nutné číst. Stačilo prohlížet fotografie a postupovat podle nich krok za krokem. Jako velkou výhodu musím zdůraznit, že na toto tvoření není potřeba nic dalšího. Všechno, co je ke tvoření nutné, najdete v balení. Žádné lepidlo, nůžky apod.

Následovalo zdobení „zbraní“, které už děti zvládly hravě samy. Testovala jsem s dětmi ve věku 7 a 8 let. Z jednotlivých samolepicích listů si odlupovaly kolečka, hvězdičky apod. a lepily je na správná místa. Ta jsou na mečích předem označena, takže se děti nemohou splést. V podstatě jsou tam bílá místa v konkrétních tvarech samolepek. Cele tvoření trvalo něco přes hodinu, ale výrobky budou ještě dlouho a dobře sloužit při hře nebo na ozdobu. Děti si je mohou vzít i na maškarní, pokud půjdou třeba za piráty.

Tvořivá stavebnice od značky Djeco – Vyrob si sám – Pirátská šavle – Mozaika se u nás rozhodně osvědčila. Musím pozitivně hodnotit jak celkové provedení stavebnice – tvrdý a dostatečně pevný karton, tak dobře držící a snadno se odlepující samolepky, které vytvoří reliéf a ozdobu zároveň. Líbilo se mi, že tvary na sebe perfektně seděly, nikde nebylo nutné nic upravovat. Navíc je stavebnice dostatečně jednoduchá, takže s pomocí dospělého ji zvládnou sestavovat i menší děti. A když ne sestavit jednotlivé zbraně, tak rozhodně ozdobení samolepícími dílky.

Moje děti nadchlo hlavně celkové provedení. Zbraně jsou veselé, krásné na pohled a slouží nám i jako ozdoba v pokojíčku. Lepení ozdob je moc bavilo a velmi mě překvapilo, jak dlouho u toho vydržely. Trpělivost u nich není zrovna nejsilnější stránkou, ale u tohoto tvoření jsem je vůbec nepoznávala.

TIP: Pokud byste přece jen hledali něco více dívčího nebo zkrátka jen jiný motiv, na e-shopu Agátin Svět najdete nespočet variací Vyrob si sám – korunky pro princezny, kouzelné hůlky pro víly, romantické peněženky apod.

Zjistit aktuální cenu

Hmatové loto – Zvířátka

Hmatové loto – zvířátka je jednou z nejprodávanějších, v kategorii hračky Djeco na eshopu Agátin svět. Tato hračka je kombinací zábavy a rozvoje smyslových a motorických funkcí dětí. Na první pohled mě zaujal barevný design obalu, ale také všech součástek. Hračka je určená dětem od 3. let, ale určitě zabaví i děti mladší. My jsme hračku testovali s dvouletou holčičkou, která byla nadšená z pestrých obrázků zvířátek.

Hračka obsahuje 18 kartiček se zvířátky s různými texturami, které dítě musí identifikovat pomocí hmatu. Součástí hry je ruletka, která ukazuje na zvířátko, které mají děti hledat v neprůhledném sáčku. Na hře jsme nejvíc ocenili, že dokáže zabavit již opravdu malé děti, které se učí poznávat zvířátka. Vaši nejmenší mohou zkoumat různé materiály, ať už se jedná o kožíšek kočičky nebo kůži hada. Hmatové loto skvěle zabavilo i 5letého kluka, s kterým už to byla opravdická partie. Malou nevýhodou může být jen to, že hmatové části na kartičkách jsou příliš malé a občas to byl docela oříšek poznat to správné zvíře i pro dospěláka.

Hra má opravdu mnoho způsobu využití a učí děti nejen poznávat zvířátka, ale také barvy. Skupiny zvířátek s podobnou srstí se nacházejí na kartičkách se stejnou barvou, tím se děti učí také poznávat barvy. Kartičky i ruleta jsou z tvrdého materiálu, což jsme ocenili především u menší holčičky. Jistě víte, jak je občas náročné udržet některé hračky vcelku před nezbednými ručičkami. Kvalitu použitých materiálů jistě oceníte.

Hmatové loto z kategorie hračky Djeco zabavilo jak 2letou holku tak 5letého kluka. Děti se rádi ke hračce vracejí a jsou fascinovány různými texturami zvířecí srsti. Navzdory vyšší ceně je hračka investicí, která se vyplatí díky své dlouhé životnosti a vzdělávací hodnotě. Jako rodič oceňuji hračku, která rozvíjí společné hraní a podporuje společně strávený čas rodičů s dětmi.

Zjistit aktuální cenu

Zatloukačka – Dopravní prostředky

Zatloukačka s motivem dopravních prostředků je oceněna odborníky i rodiči v soutěži Dobrá hračka 2016. Jedná se o zábavnou a edukativní hračku pro děti od 4 let. Hned na první dojem mě zaujal hravý design a bytelnost krabice. Hračka je výborná na rozvoj jemné motoriky a určitě s ní nešlápnete vedle u každého malého kutila.

Zatloukačka obsahuje 24 dřevěných dílků, 40 hřebíčků, kladívko a korkovou desku. Děti mají za úkol připevnit jednotlivé části dopravních prostředků na desku podle přiložených šablon nebo podle vlastní fantazie. Ocenili jsme především lehké kladívko a bezpečné hřebíčky. Hra je celkově velmi jednoduchá na zatloukání a čtyřleté dítě si s tím hravě poradí.

Jednotlivé dílky jsou vyrobeny ze dřeva a jsou velmi odolné. Hřebíčky se neohýbají a synovi se krásně daly připevnit na korkovou destičku. Oceňuji také rozdělenou krabičku pro lepší orientaci. Synovi se velmi líbily barevné dílky, ze kterých si mohl sestavit auto podle svých představ.

Doporučuji u této hračky dodržovat doporučený věk dítěte 4 roky. Hra obsahuje malé dílky, které by mohly být nebezpečné pro menší děti. Syna hračka velmi zaujala. Vytvářel si obrázky podle šablony, a když už ho to přestalo bavit, začal si stavět své vlastní kreativní dopravní prostředky, čímž podpořil svou fantazii. Hračku jsme ani neuklízeli, protože máme na korkové desce stále vystavený synův výtvor, na který je opravdu pyšný.

TIP: Pokud vybíráte dárek pro holčičku určitě se jí bude líbit Zatloukačka s motivem kouzelné zahrady.

Zjistit aktuální cenu

Cool school – Malá tržnice

Společenských her máme doma spoustu – těch složitých, u kterých musí i menší děti přemýšlet a učí se taktiku hry, ale i těch jednodušších, kde jen postupují figurkou podle hodu kostky. Cool School – Malá tržnice patří jednoznačně do první kategorie – je potřeba vnímat, co se ve hře děje, má plno různých prvků, které hru zpestří a je potřeba přemýšlet, jak postupovat. Přitom všem ještě děti učí hodnotu peněz, jak nakupovat, kdy je dobré nakoupit hned a kdy raději počkat, nebo jak rozměnit peníze. Tahle hra nám rozhodně ve sbírce chyběla a my si ji teď často a rádi užíváme. Baví totiž nejen mé děti, ale i mě, jako dospělou.

Cool School – Malá tržnice je hra určená pro děti od pěti do deseti let, ale jak už jsem zmínila, baví i mě jako dospělou. Je potřeba, aby už dítě zvládlo počítání bodů na kostce a jednoduché počty – sčítání a odčítání peněz. Pak zvládne celou hru naprosto bez problémů. Kartičky s úkoly jsou tvořeny formou obrázků, takže není nutné, aby už dítě umělo číst.

Malá tržnice má hrací desku složenou z několika tvrdých kartonových částí, jež se do sebe zaklesnou jako velké puzzle. Krabice je tak poměrně malá a skladná a nezabere vám doma moc místa, což oceňuji. Hrací deska obsahuje cestu s políčky, po nichž se hráči pohybují na základě hodů kostkou. Podle toho, na jaké políčko vstoupí, mají možnost nakoupit si v konkrétním obchodě – tržnici, nebo musí splnit daný úkol.

Cool School – Malá tržnice je hra určená pro děti od pěti do deseti let. Hra nás s dětmi velmi nadchla. Oceňuji především nápad, jak formou hry naučit děti chápat hodnotu peněz. Ve hře sledují, kolik peněz za co zaplatí, musí umět sečíst jednotlivé Koruny/Eura a také si rozměnit – když zaplatí vyšší částku, učí se spočítat, kolik je jim vráceno.

Líbí se mi – a dětem také, že hra je velmi pestrá. Není to jen o chození figurkou po desce a o nakupování. Úkoly, jež spadají na některá políčka a která děti losují ze středu desky v podobě kartiček, hru ještě více oživí a udělají ji napínavou. Děti mohou dostat slevu do některého obchodu, nebo naopak zaplatit poplatky apod.

Malou nevýhodou hry je, že návod uvnitř není v českém jazyce. Jedná se o hru z produkce francouzské firmy Djeco, takže je potřeba návod v českém jazyce stáhnout jako PDF ze stránek e-shopu Agátin svět.

Návod zmiňuje peníze jako Eura, ale jelikož jsou na jednotlivých žetonech i políčkách hry jen čísla, je jedno, zda budete dětem říkat, ať zaplatí dvě Eura, nebo dvě koruny. To už si může každý přizpůsobit svým potřebám. Body strhávám jen za nutnost stažení českého návodu v e-shopu a za označení peněz jako Eura.

Zjistit aktuální cenu

Shrnutí recenze a závěr

Já osobně velmi ráda kupuji hračky od značky Djeco. Mají velmi široký výběr pro všechny věkové kategorie. Jejich design a kvalita je řadí na první místa výrobců hraček. Ať už hledáte rozvojové hračky pro miminka nebo kreativní kousky pro školáky, v širokém výběru hraček si vybere opravdu každý. My jste testovali pouze malý zlomek hraček, které ale můžeme určitě doporučit. V první řadě oceňují krásné provedení a odolnost materiálů. Nabízené hračky jsou nejen zábavné, ale také vyrobené z bezpečných materiálů pro naše nejmenší.

Nezaručíme vám, že zrovna tyto hračky budou vaše děti bavit, ale určitě doporučujeme hračky vyzkoušet. Vy sami znáte nejlépe své děti a určitě jim vyberete v široké nabídce hraček Djeco toho jejich oblíbence. Neváhejte prozkoumat celý sortiment hraček Djeco na agatinsvet.cz.

Zatloukačka a pirátská šavle má za nás plné ocenění 5 hvězdiček. Hmatové loto získalo 4,9 hvězdiček za menší povrch u zvířátek a Malá tržnice 4,7 hvězdiček za chybějící návod v českém jazyce. Celkově mají za nás testované hračky Djeco 4,9 hvězdiček a jsme opravdu nadšeni z námi testovaných výrobků. Za sebe mohu napsat, že moc ráda dětem pořídím i další podobné hry od značky Djeco. Věřím, že budou mít stejný úspěch.

Vyrob si sám - Pirátská šavle
Hmatové loto - Zvířátka
Zatloukačka - Dopravní prostředky